משפט נתניהו: ראש הממשלה הגיע לבית המשפט וכפר באישומים נגדו

    ישראל רובין No Comments on משפט נתניהו: ראש הממשלה הגיע לבית המשפט וכפר באישומים נגדו

    תיקי האלפים: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב לבית המשפט המחוזי בירושלים, והגיע לפתחו של הדיון השני במשפטו. מחוץ לבית המשפט התכנסו מאות מפגינים בעד ונגד נתניהו. ראש הממשלה כפר באישומים נגדו ועזב את אולם ביהמ"ש. כעת מתנהל הדיון השני

    The trial against Israeli prime minister Benjamin Netanyahu at the District Court in Jerusalem. PM Netanyahu is on trial on criminal allegations of bribery, fraud and breach of trust. February 08, 2021. Photo by Reuven Kastro/POOL ***POOL PICTURE, EDITORIAL USE ONLY/NO SALES, PLEASE CREDIT THE PHOTOGRAPHER AS WRITTEN - REUVEN KASTRO/POOL*** *** Local Caption *** ???? ??? ???? ????? ???? ??????
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הדיון השני במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נפתח היום (שני) תוך אבטחה כבדה סביב מתחם בית המשפט המחוזי בירושלים. עשרות מפגינים בעד ונגד ראש הממשלה הגיעו לרחובות הסמוכים לבית המשפט.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע מלווה בעורכי דינו לדיון בתיק האלפים. בפתיחת המשפט נשאל ראש הממשלה האם הוא כופר בכתב האישום שהוגש נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב לשופטים כי הוא כופר באישומים. כמו כן גם הנאשמים האחרים איריס ושאול אלוביץ' הודיעו על כפירת באישומים נגדם.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו עזב לאח"כ את אולם בית המשפט, שכן אינו מחוייב להיות בהמשך הדיון והשאיר את המשך הדיון לטובת עורכי דינו.

    הדיון השני כעת עוסק בבקשות של צוותי ההגנה בנוגע לחומרי החקירה, בקשות צוות ההגנה למחוק סעיפים מכתב האישום עליהם לטענתם ראש הממשלה לא נחקר, אישורי היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בחקירה ובנספח א' לכתב האישום. בחלק זה של הדיון לא תידרש נוכחותם של הנאשמים.

    בדיון יקבעו השופטים גם מתי יחל שלב ההוכחות במשפט ולאלו דיונים יאלץ ראש הממשלה להתייצב. נזכיר, כי שלב זה של המשפט אמור להתקיים שלושה ימים בשבוע. צוותי ההגנה מעוניינים כמובן לדחות ככל האפשר את השלב המדובר. מנגד, בפרקליטות דורשים ששלב ההוכחות יחל מיידית, תוך נימוק כי בשלב הבאת הראיות וליבון הטענות תתברר האמת ותנתן האפשרות להגנה לחקור את עדי התביעה.

    את המדינה ייצגו בדיון זה עורכת הדין ליאת בן-ארי, יהודית תירוש, אמיר טבנקין ואסף עיסוק – שיעסקו בתיק 4000. עורכי הדין קרן צבירן והדר וינשטיין ייצגו את המדינה בתיקים 1000 ו-2000.

    כזכור, לפני מספר שבועות הגיש ראש הממשלה נתניהו, כמו גם יתר הנאשמים את תשובתו לאישומים.

    בתיק 4000 טוען ראש הממשלה באמצעות סנגוריו, כי מרבית הפניות ל"וואלה" היו עבודת דוברות שגרתית ורגילה.

    בעניין "תיק 2000" טענו כי קיימת הסכמה חד משמעית על כך שראש הממשלה לא קיבל דבר, והטענה נגדו היא שלא סירב להצעתו של נוני מוזס מספיק מהר. לעטנתם "אין כזאת טענה בספר החוקים של מדינת ישראל. זאת טענה מומצאת ואבסורדית שאינה קיימת בדין הישראלי ושאין לה תקדים".

    בעניין "תיק 1000" הצביעו הפרקליטים על יחסי החברות הקרובים בין רוה"מ למילצ'ן, כולל בתקופה שבה רוה"מ היה מחוץ לזירה הפוליטית ואף ציינו כי היועץ המשפטי לממשלה עצמו קבע, בעניין רות דוד, שקבלת מתנות בין חברים היא מותרת ושם היא דווקא היוותה 'אינדיקציה לחברות העמוקה'.

     

    The trial against Israeli prime minister Benjamin Netanyahu at the District Court in Jerusalem. PM Netanyahu is on trial on criminal alleg



    0 תגובות